Kako dileri pronalaze ‘ciljanu publiku’ na društvenim mrežama!?


 

Društvene mreže poput Instagrama popularne su platforme za oglašivače koji ciljaju široke korisničke baze mladih ljudi. Međutim, jedna neželjena posljedica za vlasnika ove planetarno popularne aplikacije, kompaniju Meta, jeste to da je Instagram također postao idealno sredstvo za ilegalne prodavače marihuane.

New York je prošlog tjedna postao posljednja država u SAD-u koja je izdala dozvole za legalnu prodaju kanabisa, poduzimajući korake za reguliranje i oporezivanje industrije u kojoj je cvjetalo sivo tržište ilegalne prodaje. Cilj je slijediti druge države s legaliziranom prodajom “trave” koje su uvele stroga ograničenja za reklamiranje slična pravilima koja se odnose na marketing alkohola i duhana – posebno onih usmjerenih na osobe mlađe od 21 godine.

Problem je u tome što oš uvijek nema dovoljno nadzora nad “digitalnim” prodavačima marihuane koji su se okrenuli Instagramu kako bi plasirali svoju robu.

Meta je vrlo dobar u uključivanju u svakodnevnu rutinu ljudi”, kaže Mike, uzgajivač kanabisa iz New Yorka koji je zamolio Bloomberg News da ne otkrije svoje prezime jer nije podnio zahtjev za dozvolu za prodaju trave. On smatra kako je putem Instagrama lakše doprijeti do više osoba.

Bloomberg News je proveo istraživanje na Instagramu koje je otkrilo gomilu sponzoriranih objava i priča koje prikazuju klubove kanabisa, uzgajivače i prodavače sa stranicama stranicama koje su povezane s ilegalnim prodavačima kanabisa.

Glasnogovornik Mete rekao je da sadržaj koji se odnosi na marihuanu nije dopušten na Instagramu. Takozvana politika ograničene robe zabranjuje sadržaj koji pokušava kupiti, prodati, trgovati, donirati ili darovati ili tražiti marihuanu, kao i duhan i e-cigarete.

Proizvodi od konoplje mogu se reklamirati, ali uz neka ograničenja, budući da proizvodi ne smiju sadržavati CBD i ne smiju imati više od 0,3% THC-a.

Zabranjujemo sadržaj – kako u oglasima tako i organski na stranicama – koji promovira kupnju i prodaju droga, uključujući marihuanu, i uklanjamo ga kad god ga pronađemo”, rekla je Rachel Hamrick, glasnogovornica Mete, kompanije u čijem sastavu djeluje i Instagram.

Kako bi zaobišli propise, neke kompanije kažu da su uključile izjave o odricanju od odgovornosti u kojima se navodi da marihuana “nije na prodaju”.

Često se ti Instagram nalozi povezuju s vanjskom trgovinskom stranicom ili imaju telefonski broj preko kojeg se može izvršiti transakcija. Drugi imaju više rezervnih stranica ili drugi nalog na kojem se mogu okupiti “followeri” u slučaju da se glavna stranica ukloni.

“Već su me uklonili otprilike tri puta”, rekao je Phil, koji vodi uslugu dostave kanabisa sa sjedištem u New Yorku koja koristi Instagram za sticanje novih kupaca. Phil je također tražio da mu se ne otkriva prezime jer još nije podnio zahtjev za dozvolu za legalnu prodaju trave.

Instagram nije jedina platforma društvenih medija koju prodavači marihuane koriste za privlačenje novih klijenata i tržišta postojećim kupcima. Prodavači trave kažu da su Snapchat, Discord i Telegram među ostalim web-platformama na kojima su i oni, a početnici poput WeedTubea i Social Cluba pojavili su se kako bi ciljano radili s korisnicima marihuane.

Ipak, Instagram ima širu publiku s mlađom bazom korisnika koja je važna za prodavače; gotovo 35 posto osoba između 18 i 25 godina koristilo je marihuanu 2020. godine, više od bilo koje druge dobne skupine, prema podacima Uprave za zloupotrebu supstanci i mentalno zdravlje.

Osim toga, 71 posto osoba u dobi od 18 do 29 godina koristi Instagram, prema podacima Pew Research Centera za 2021. godinu, najviše od svih demografskih skupina.

Izvor: N1

Comments